Pentru un răspuns bun


      Pentru un raspuns bun trebuie o intrebare buna  

pune o întrebare potrivită!

Consumul de care de vită în timpul sarcinii afectează fertilitatea copiilor de sex masculin


fertilitate, mame, consum, carne, vita, hormoni

acest lucru nu a fost dovedit, sau să reducă moderat consumul de carne de vită şi să găsească alte proteine.

Dr. George R. Attila, profesor asociat şi director al Secţiei de Endocrinologie Reproductivă şi Infertilitate de la Şcoala de Medicină Miller a Universităţii din Miami consideră că este foarte greu de tras concluzii dintr-un singur studiu, în care s-au folosit date istorice şi prin urmare mamele au trebuit să-şi amintească ceea ce au consumat în timpul sarcinii. Din această cauză este greu de tras o concluzie.

Şase tipuri diferite de hormoni sunt folosite în SUA şi Canada pentru a stimula creşterea bovinelor. Trei sunt hormoni naturali, estradiol, progesteron şi testosteron, iar trei sun sintetici, zeranol, acetat de trenbolon şi acetat de melengestrol.

Utilizarea acestor hormoni a fost interzisă în Europa în 1988. În SUA utilizarea este controlată în funcţie de nivelul hormonilor prezenţi în muşchi, grăsime, ficat, rinichi şi alte organe din produsele pe bază de carne.

Conform datelor de pornire ale studiului, fetuşii în dezvoltare şi copiii aflaţi înainte de pubertate sunt cei mai sensibili la expunerea la sex steroizi. De aceea consumul de carne de către femeile însărcinate şi copiii mici trebuie supravegheat.

Pentru acest studiu, primul referitor la consumul de carne de vită şi calitatea spermei, cercetătorii au analizat mostre de spermă şi chestionare de la 387 parteneri masculini ai femeilor însărcinate. Bărbaţii, născuţi între 1949 şi 1983, au dat informaţii referitoare la dieta mamelor lor în timpul sarcinii, primindu-se inputul acestora dacă era posibil.

Concentraţia spermei a fost invers proporţională cu cantitatea de carne de vacă pe care mama o consumase săptămânal. Fiii mamelor care consumaseră mai mult de şapte mese conţinând carne de vacă pe săptămână aveau o concentraţie a spermei mai mică cu 24,3%. Iar proporţia bărbaţilor cu o concentraţie a spermei scăzută era de trei ori mai mare printre fiii femeilor care consumaseră mai mult de şapte mese cu carne de vită în comparaţie cu bărbaţii ale căror mame consumaseră mai puţină carne de vită în timpul sarcinii.

Concentraţia spermei nu a fost influenţată de consumul mamei de alt tip de carne, cum ar fi viţel, porc, peşte sau pui.

Chiar dacă niciunul din bărbaţi nu era infertil, 18% dintre cei ai căror mame consumaseră mai multă carne de vită au fost clasificaţi drept ,,sub-fertili” de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

Autorii studiului nu ştiu încă dacă hormonii anabolici din carnea de vită pot explica rezultatele. Majoritatea cărnii americane consumate de aceste femei în timpul sarcinii fusese supusă unui tratament cu hormoni totuşi. Carnea de vită de asemenea conţine resturi de pesticide şi alte chimicale industriale.

Următorul pas constă în repetarea studiului cu bărbaţi născuţi în Europa după 1988, când astfel de hormoni au fost interzişi.

Dacă în urma noului studiu se va observa aceeaşi asociere atunci aceasta nu se poate datora hormonilor din moment ce aceştia nu mai erau folosiţi la vremea respectivă.