Pentru un răspuns bun


      Pentru un raspuns bun trebuie o intrebare buna  

pune o întrebare potrivită!

 

Alcoolul poate ajuta creierele îmbătrânite


alcool, ajutor, prevenire, dementa, alzheimer

Consumul de alcool în cantităţi moderate poate încetini avansarea demenţei la persoanele în vârstă care prezintă deja un început de demenţă.

Definit în cadrul studiului drept mai puţin de un pahar pe zi, consumul moderat de alcool a fost asociat cu încetinire semnificativă a progresului demenţei în cazul persoanelor care prezintă deja un declin cognitiv uşor în comparaţie cu nebăutorii.

Acest beneficiu protectiv nu a fost constatat şi în cazul consumului mare de alcool.

Cercetarea face parte dintr-un studiu italian mai mare proiectat să determine dacă aspectele sănătoase ale dietei mediteraneene tradiţionale pot ajuta la protejarea bătrânilor de boala Alzheimer şi alte forme de declin mental.

Descoperirile iniţiale ale studiului sugerează că anumite componente ale dietei, inclusiv uleiul de măsline, făinoasele şi vinul roşu protejează creierele de îmbătrânire. Aceste influenţe dietetice pot încetini declinul mental probabil reducând inflamarea vaselor de sânge fapt care se consideră că ar contribui la apariţia bolii Alzheimer.

Studiul italian nu este primul care sugerează rolul protector al consumului moderat de alcool împotriva declinului mental cauzat de vârstă. Dar este printre primele care se axează pe persoane care deja prezintă semne de deficit cognitiv.

Studiul a fost făcut pe 1445 italieni în vârstă fără declin mental şi 121 italieni în vârstă diagnosticaţi cu un uşor deficit cognitiv (MCI), care este considerat un stadiu între îmbătrânirea normală şi demenţă.

Pacienţii cu MCI care consumau mai puţin de un pahar de alcool pe zi au avut o rată de avans a demenţei cu 85% mai redusă decât nebăutorii.

Consumul de alcool nu a părut să influenţeze progresul MCI la persoanele neafectate, iar consumul mai mare de alcool de asemenea nu a încetinit avansarea demenţei la pacienţii cu MCI.