Alcoolul dăunează vederii nou-născuţilor

Un studiu sud african a descoperit că femeile care consumă alcool în timpul sarcinii riscă să afecteze vederea nou-născutului.
Cercetătorii din universităţile din Wayne State şi Cape Town au evaluat 131 nou-născuţi de diferite rase. Mamele au fost întrebate de consumul de alcool pe durata sarcinii, iar copiii au fost testaţi pentru a stabili existenţa sindromului de alcool fetal şi li s-a testat acuitatea vizuală.
Cei 22 de copii care au îndeplinit criteriile pentru FAS aveau o acuitate vizuală sensibil mai scăzută. 27% din copiii cu FAS prezintă cea mai scăzută acuitate vizuală comparativ cu 9% din ceilalţi.
Jumătate din copii fără FAS dar cu acuitate vizuală slabă erau născuţi de femei care băuseră mult în timpul sarcinii. Studiul a descoperit de asemenea că acei copii născuţi de mame trecute de 30 de ani care beau aveau mai multe şanse să aibă o vedere proastă spre deosebire de copiii cu mame tinere care beau la fel de mult.
(Sursă - UPI)
Optiuni
Recomandari
Articole
Scade numărul naşterilor de copii cu sex masculin în SUA şi Japonia